سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسلام ناب

سخنان دکتر احمدی نژاد در جمع هزاران تن از مردم اراک

دکتر محمود احمدی نژاد شنبه شب در جمع هزاران تن از مردم اراک در مسجد حاج تقی خان این شهر افزود: این کشور یک خانواده بزرگ است و همه اعضای آن باید با هم پیشرفت کنند و اگر بخواهیم ثروت و رفاه را بین مردم به طور یکسان و برابر توزیع کنیم، باید عدالت به روح و ضابطه حاکم بر تمامی تصمیم گیریهای و سیاستگذاریها تبدیل شود زیرا در غیر این صورت با شکل گیری قله های ثروت، قدرتمندان اقتصادی با دراختیار گرفتن رسانه ها، احزاب و گروههای سیاسی، فساد و تبعیض را به درون نظام نفوذ می دهند و امکان اجرای عدالت را سلب می کنند.

استاد و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، ریشه مشکلات امروز کشور را نتیجه دور شدن از اسلام دانست و اظهار داشت: الگو پذیری از اقتصاد شرق و غرب و وانمود کردن حزب بازی و گروه بازی به عنوان نماد توسعه سیاسی حاصل دور شدن دولتمردان و صاحب منصبان از اسلام به عنوان یک دین کامل و تامین کننده سعادت بشر است.
وی حل مشکلات امروز کشور را مستلزم بازگشت به اسلام و تشکیل دولت عدالتخواه دانست و تصریح کرد: بازگشت به اسلام به معنای آن است که حلال و حرام در متن برنامه ریزیهای کشور ، جای خود را پیدا کند و رانت خواری که نمادی از حرام خواری است به زرنگ بازی تعبیر و تفسیر نشود و صداقت و سلامت و پاکی در جای جای دستگاه اداری و اجرایی کشور جاری و قابل رویت باشد.

دکتر احمدی نژاد با انتقاد شدید از کسانی کشورهای درجه ۲ و ۳ را به عنوان الگوی سیاسی ایران در نظرگرفته اند، گفت: ملت مسلمان ایران انقلاب کرد تا چهره سیاه و مشوه دنیا را به نور اسلام ناب روشن کند و همه دنیا را به رنگ اسلام در آورد. ظرفیت و توانمندی تحقق این هدف متعالی در ملت شایسته و برگزیده ایران وجود دارد و کافی است راه درست را بشناسیم و آن را با ایمان کامل به حقانیت خویش و استعانت از خداوند متعال طی کنیم.
وی در ادامه سخنانش بر ضرورت حضور مسوولان و کارگزاران کشور در میان مردم تاکید کرد و گفت: از روی کاغذ و گزارشهایی که در کاخها به دست افراد می رسد، نمی توان درد مردم را لمس کرد. مسوولان کشور اگر می خواهند برای ملت برنامه ریزی کنند باید به میان توده های مردم و بویژه محرومان و پابرهنگان بروند تا بتوانند یک پیوند پایدار و سازنده را میان برنامه ها و سیاستهای کشور با خواستها، مشکلات و نیازهای مردم برقرار کنند. شهردار تهران دولت اسلامی را برای مردم کم هزینه و پربازده توصیف کرد و افزود: در دولت اسلامی مدیران باید به دنبال تامین بیشترین رفاه برای مردم و کمترین برخورداری برای خود باشند و اینگونه نباشد که یک مدیر به محض دریافت حکم انتصاب خویش در جست و جوی خانه های میلیاردی در شمال شهر برآید.

وی مرتبط کردن کاخ نشینی و اسراف در هزینه از بیت المال با آبروی نظام را تقبیح کرد و گفت: آبروی نظام در اجرای عدالت، رفع فقر و تبعیض، جلب رضایت مردم ، ترویج فرهنگ اسلام و رفتار صادقانه و صمیمانه میان مسوولان با مردم است.خاصه خرجیها و صرف هزینه های چند صد میلیون تومانی از کیسه بیت المال برای دکوراسیون اتاقها، موجب اقتدار و تدبیر و توانمندی برای مسوولان نخواهد شد و کسانی که ضعف و ناتوانی خود را در پشت دکورها و ساختمانهای گران قیمت پنهان می کنند، به بیراهه کشیده شده اند.
دکتر احمدی نژاد بر ضرورت حذف فاصله میان دولت و ملت تاکید کرد و افزود: دولت متعلق به ملت است و باید به مردم بازگردانده شود و لازمه تحقق این هدف نیز یکرنگی و صداقت مسوولان کشور با مردم است.
وی خالی بودن دست دولت برای حل مشکلات مردم را مردود دانست و گفت: اگر دولت پول ندارد، سازمانها و شرکتهای دولتی، هزینه برجهای دهها میلیارد تومانی را از کجا تامین می کنند و چرا سالانه دهها میلیون دلار از بودجه عمومی برای سفرهای خارجی هزینه می شود. ما منابع به اندازه کافی در اختیار داریم اما از آنها به طور مناسبی استفاده نمی شود.
استاد و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تهران از ازدواج و اشتغال به عنوان دو مساله اساسی جوانان کشور یاد کرد و گفت که اگر یک درصد از بودجه کل کشور به این امر مهم اختصاص پیدا کند، نشاط و شادابی و امید در میان جوانان افزایش خواهد یافت.

وی در تشریح موضع خود در باره روند خصوصی سازی در کشور گفت: در ابتدا گفته شد که می خواهند کارها را به دست مردم بسپارند و چندی بعد آن را به خصوصی سازی تعبیر و تفسیر کردند و خصوصی سازی نیز مفهومی جز فروش اموال دولتی آن هم به عده ای خاص پیدا نکرد.
دکتر احمدی نژاد به افزایش سرمایه دهها میلیارد تومانی یک بانک خصوصی در یک دوره چهار ساله اشاره کرد و چنین روندی را موجب آسیب دیدن ساختار اقتصادی کشور دانست.
وی در پایان سخنانش حمایت مردم از نظام، قدرت اقتصادی، سطح پیشرفت علمی کشور و خودباروی را منشاء اقتدار مدیریت در سیاست خارجی برشمرد و افزود: ملت ایران مصمم است راه پیشرفت واقعی را برای کشور هموار کند و تحقق این مهم نیز مستلزم تشکیل یک دولت تحولگرا، عدالتخواه، مردمی، سالم، متواضع در مقابل مردم و حقیقتا خدمتگزار است.