سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسلام ناب

پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به جنبش دانشجویی

بسم ا. . . الرحمن الرحیم
جوانان و دانشجویان عزیز! در این گردهمائی دانشجویی مجموعه های متعددی از دانشجویان شرکت کرده اند. این نقطه روشن دیگری است که جذابیت طبیعی  گردهمائیهای دانشجویی را مضاعف می سازد . 
دانشجوی متعهد و آگاه از پیش از انقلاب تا کنون همواره در جستجوی مهمترین مسائل جاری کشور بوده است . او با انگیزه ی آگاهی و نشاطی که لازمه  محیطهای دانشجویی است ، در پی آن است که آرمانهای والا و تعهدآور خود را در پیگیری اینگونه مسائل جستجو کند و در راه تحقق آن گام نهد . این نیز خصوصیت طبیعی دیگری برای محیطهای دانشجویی است .
" امروز سرآغاز فهرست بلند مسائل کشور مسئله ی  عدالت است . "
دانشجوی جوان اگرچه خود برخاسته از قشرهای مستضعف جامعه هم نباشد ، به عدالت اجتماعی و پرکردن شکافهای طبقاتی به چشم یک آرزوی بزرگ و بی بدیل می نگرد . این احساس و انگیزه در دانشجو ، پر ارج و مبارک است و می تواند پایه قضاوتها و برنامه های عملی او برای حال و آینده باشد. 
اگر عدالت ـ عدالت واقعی و ملموس و نه فقط سخن گفتن از عدالت- آرزو و آرمان و هدف برنامه ریزیهاست ، پس باید هر پدیده ضد عدالت در واقعیات کشور مورد سؤال قرار گیرد.
مسابقه رفاه میان مسؤولان ، بی اعتنایی به گسترش شکاف طبقاتی در ذهن و عمل برنامه ریزان ، ثروتهای سربرآورده در دستانی که تا چندی پیش تهی بودند ، هزینه کردن اموال عمومی در اقدامهای بدون اولویت و به طریق اولی در کارهای صرفا تشریفاتی ، میدان دادن به عناصری که زرنگی و پررویی آنان همه گلوگاههای اقتصادی را به روی آنان می گشاید ، و خلاصه پدیده ی بسیار خطرناک انبوه شدن ثروت در دست کسانی که آمادگی دارند آن را هزینه کسب قدرت سیاسی کنند و البته با تکیه بر آن قدرت سیاسی اضعاف آنچه را هزینه کرده اند گرد می آورند . 
اینها و امثال اینها آن نقطه های استفهام برانگیزی است که هر جوان معتقد به عدل اسلامی ، ذهن و دل خود را به آن متوجه می یابد و ازکسانی که مظنون به چنین تخلفاتی شناخته می شوند پاسخ   می طلبد و همچنین در کنار آن ازدولت و مجلس و دستگاه قضایی ، عملکرد قاطعانه برای ریشه کن کردن این فسادها را مطالبه می کند .
امروز این مهمترین و مطرح ترین مساله ی کشور ماست و نسل جوان دانشجوی متعهد و مؤمن نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت بماند .  توفیقات همگان را ازخداوند متعال خواستارم .          
والسلام علیکم و رحمه ا...
سید علی خامنه ای - 6/8/81